Kwasy Omega 3

Kwasy Omega 3 (2)
3.00 avg. rating (66% score) - 1 vote

Kwasy Omega 3 (2)Współczesna wiedza pozwala nam ustalić, co jest korzystne dla naszego organizmu. Każdy kto dba o zdrowie słyszał o dobroczynnym wpływie dobrego tłuszczu zawartego w kwasach omega 3.
Naukowcy są pewni, że dobroczynne kwasy mają zbawienny wpływ na funkcjonowanie wielu narządów. Zapobiegają też chorobom, wspierają prawidłowy rytm serce, obniżają poziom złego cholesterolu, działają przeciwnowotworowo, opóźniają starzenie się komórek, obniżają poziom ryzyka zawału serca, działają także przeciwzapalnie. Kwasy omega 3 znajdują się przede wszystkim w tłustych rybach morskich, owocach morza, nasionach lnu, orzechach, migdałach, pestkach dyni, oleju rzepakowym. O tym, by w codziennej diecie nie zbrakło dobroczynnego tłuszczu powinny dbać przede wszystkim kobiety w ciąży, małe dzieci, rekonwalescenci chorób serca. Kwasy omega 3 powinni włączyć do swojej diety także alergicy. Udowodniono, że kwasy omega 3 włączone do diety przez kobietę w ciąży sprawiają, że rodzi ona większe i inteligentniejsze dziecko. Z kolei dzieci spożywające odpowiednią ilość dobrego tłuszczu nie mają problemu z koncentracją i lepiej się rozwijają ruchowo. Warto więc zadbać, by kwasy omega 3 były w naszej diecie.

Podobne wpisy tematyczne online: